Soukup se bude 400tisícové pokutě od rady bránit žalobou. Jde o cenzuru médií, říká

Majitel televize Soukup v pořadu podle rady kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval při tom automobilku Škoda Auto. Firma ale nedostala možnost se hájit.

„Rozhodnutí vysílací rady považuji za nepatřičnou invektivu a snahu o cenzuru českého mediálního prostředí. Ve svých závěrech nesmíme být selektivní. A jedním z hlavních úkolů médií je právě hlídat podporu z veřejných zdrojů i to, jak s těmito veřejnými prostředky zachází,“ uvedl Soukup.

Podle něj musejí tuto kritiku médií snést všichni příjemci veřejných peněz, ať už jde o automobilku Škoda Auto, nebo například o koncern Agrofert. „I proto se naši právníci tímto rozhodnutím již zabývají a plánují se proti němu účinně bránit soudní žalobou,“ dodal.

Jestliže v televizi mluví o nakládání s veřejnými prostředky, což dotace jsou, tak Soukup podle své reakce nepotřebuje žádné vyjádření příjemce. Veškeré podklady totiž čerpá z databází, které kontroluje a vytváří státní instituce.

Společnosti Barrandov Televizní Studio uložila RRTV pokutu už letos na konci dubna. Podle rady měla televize zaplatit 200 000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu.

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland a podle RRTV prezentovala předem stanovený pohled snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců.

Číst dál